Pagina's

zondag 11 mei 2014

Recept: simpele spaghetti met tomatensaus


Gisteren had ik een smaakcombinatie in gedachten die me heerlijk leek! Dus ik ben vol goede moed boodschappen gaan doen en had mijn camera klaargelegd om duidelijke stap- voor stap foto's te maken. Helaas werd het me niet gegund en was de accu van mijn camera leeg.. Zo leeg dat hij niet eens meer aan wilde! Mooie foto's kan ik je dus niet geven, maar ik heb wel een Instagram shot van het eindresultaat. Benieuwd hoe jij deze lekkere pasta kunt maken? Lees dan snel verder!


Voor 2 personen heb je nodig:
  • 200 gram spaghetti
  • 1 zak rucola sla (je hebt niet alles nodig)
  • 1 vol doosje romatomaatjes (van die kleintjes)
  • Ketchup 
  • 1 verse teen knoflook
  • 1 pakje Italiaanse ham (bijvoorbeeld parmaham) 
  • Olijfolie
  • Eventueel geraspte of parmezaanse kaas

Bereidingswijze:
  1. Zet een grote pan water op het vuur en voeg een beetje zout toe
  2. Plet de knoflookteen op een snijplank, pel hem en snijd hem in kleine stukjes. Je kunt hem ook persen als je dat fijner vindt. 
  3. Snijdt de romatomaatjes doormidden 
  4. Rol de plakjes ham op en snijd ze doormidden zodat je kleine rolletjes krijgt
  5. Als het water kookt, voeg je de pasta toe
  6. Zet een koekenpan op het vuur en voeg een scheut olijfolie toe
  7. Doe de knoflook en tomaatjes in de pan en bak op een laag vuurtje
  8. Voeg na een paar minuten een flinke scheut ketchup (van die goedkope uit zo'n plastic fles is hier super lekker voor!) aan de pan toe. Dit doe je op gevoel. Ik zorg er zelf voor dat de hele bodem van de pan precies bedekt is.
  9. Laat dit nog even sudderen onder goed doorroeren
  10. Giet, als de kooktijd om is, de pasta af en doe de spaghetti bij de koekenpan met saus in
  11. Roer het geheel om en doe het in een grote schaal
  12. Maak af met de rucola (hier hoef je niets mee te doen) en de rolletjes ham en garneer eventueel met de geraspte kaas
Eet smakelijk! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten