Pagina's

dinsdag 1 juli 2014

Recept: wokschotel


Afgelopen tijd heb ik veel nagedacht over noedels (of noodles, net hoe je ze noemen wilt). Waarom? Nou, ik bedacht me dat ik nog nooit een gerecht met noedels gemaakt had! Schandalig vond ik dat, dus bedacht ik zelf een wokschotel met kip. Super lekker!

Voor 2 personen heb je nodig:

- 1 pakje zachte noodles (die je direct kunt gebruiken en niet meer hoeft te koken), Konimex
- 1 pakje peultjes
- 1 doosje cherrytomaatjes
- 2 tenen knoflook
- 4 eetlepels sojasaus
- 2 eetlepels zonnebloemolie
- 2 kipfilets 
- 1 stengel bosui
- 1 verse rode peper

Wat moet je doen:

- Maak twee keer hetzelfde mengsel in 2 verschillende bakjes: 1 geperste teen knoflook, 1 eetlepel zonnebloemolie, 2 eetlepels sojasaus en een halve peper in kleine reepjes zonder zaadjes. 
- Snijd de kipfilet in kleine blokjes en meng met 1 bakje van het bovenstaande mengsel. Roer alles goed door en laat de kipfilet marineren.
- Snijd de peultjes in stukjes en haal de uiteindes eraf.
- Snijd ook de bosui in ringetjes en halveer de cherrytomaatjes. 
- Doe alle groentes bij elkaar in een bak.
- Verwarm de wokpan op hoog vuur tot hij goed heet is en voeg dan, zonder olie, de kipfilet toe.
- Blijf goed doorroeren terwijl de kipfilet gaart en controleer de gaarheid uiteindelijk door 1 stukje door te snijden.
- Voeg het tweede bakje 'marinade' aan de kipfilet toe.
- Voeg de schaal groente aan de wokpan toe en roer goed door.
- Blijf 2 minuutjes goed roeren en voeg daarna de noedels toe.
- Als de noedels bij de wok in zitten, moet je nog ongeveer een minuutje blijven roeren.
- Nu is je wokgerecht klaar. 

Smakelijk eten! (Ennehh, mocht je iets niet begrijpen, vraag het me dan!) 

x, So Dishlicious

2 opmerkingen: