Pagina's

zondag 24 augustus 2014

Recept: 3 nieuwe ontbijtsmoothies

De laatste 3 dagen heb ik iedere ochtend met mijn telefoon een foto van mijn ontbijtsmoothies gemaakt. Daardoor kan ik ze vandaag aan jullie laten zien met de bijbehorende recepten.
Deze post is een vervolg op mijn eerste post over ontbijtsmoothies. Deze kun je hier lezen.
Kijk je mee?





Bijna al het fruit leent zich goed voor smoothies, maar veel mensen vinden het moeilijk om geschikte combinaties te vinden voor een lekkere smoothie. Hieronder vind je dus weer 3 van mijn eigen recepten.
Wil je een smoothie maken als tussendoortje? Laat dan bij alle smoothies de havermout weg en voila!

1: Ontbijtsmoothie met bramen
- 1 beker vol verse bramen
- 1 banaan
- 200 ml yoghurt
- 4 eetlepels havermoutvlokken

Alles blenden en smullen! Door de bramen krijg je kleine pitjes in je drinken. Dit is niet erg, maar wel iets om op bedacht te zijn voor het drinken.

1: Ontbijtsmoothie met bramen

2: Ontbijtsmoothie met aardbeien
- Ongeveer 100 gram verse aardbeien
- 200 ml yoghurt
- 4 eetlepels havermoutvlokken
- Eventueel een klein scheutje sinaasappelsap

Weer alles blenden en daarna genieten van deze lekkere, zoete smoothie. 
Dit recept is ook geschikt met een banaan erbij! 

2: Ontbijtsmoothie met aardbeien

3: Ontbijtsmoothie met ananas en aardbei
- 2 schijven verse ananas, in stukjes
- 10 tot 15 verse aardbeien
- 200 ml yoghurt
- 4 eetlepels havermoutvlokken

Blenden en daarna genieten! Deze smoothie is heerlijk zoet door de ananas. 
Wist je trouwens dat ananas 1 van de meest gezonde fruitsoorten is?
Wil je daar meer over weten, kijk dan even op deze website.

3: Ontbijtsmoothie met ananas en aardbeien

Dat waren mijn 3 recepten van vandaag. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! 
Houd er rekening mee dat ik mijn ontbijtsmoothies graag 'mooi' maak voor deze blog. Het is dan wel een feestje om naar te kijken, maar heel praktisch is het niet. (lees: het drinkt niet makkelijk)
Wanneer je deze foto's na wilt maken zul je dus net iets andere stappen moeten nemen. Probeer vooral dingen uit en wees creatief! 
Verwacht dus niet dat je smoothie eruit ziet zoals mijn foto's als je gewoon de stappen volgt die ik beschreven heb.

Tot de volgende keer!
So Dishlicious



4 opmerkingen:

  1. Die laatste ziet er echt super lekker uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze klinken overheerlijk. Ben zelf op zoek naar leuke ontbijtmogelijkheden, omdat ik teveel naar ontbijtgranen grijp. Dit zijn zeker toffe ideetjes, thanks!

    Ps er is momenteel een winactie op mijn blog. Zou super leuk zijn mocht je ook meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen