Pagina's

woensdag 26 november 2014

Recept: pizza met zalm


Zelf pizza maken is leuk, lekker en tegenwoordig best makkelijk! Ik maakte een pizza met gerookte zalm en vond deze zo lekker dat ik hem met jullie wil delen.

Voor 2 zalmpizza's heb je nodig:
- 1 rol kant en klaar pizzadeeg (bijvoorbeeld tante Fanny)
- crème fraiche
- dille, vers of gedroogd
- 3 roma tomaten
- 1 of 2 bollen mozzarella
- 200 gram gerookte zalm

Wat moet je doen: 
  1. Beleg de bakplaat met bakpapier en verwarm de oven voor. De temperatuur en tijden staan op de verpakking van je pizzadeeg, dus houd dat aan!
  2. Rol het deeg uit en maak het eventueel groter door het uit te rekken.
  3. Leg het deeg op het bakpapier en snijd doormidden.
  4. Smeer de crème fraiche uit over de deeglappen en bestrooi met de dille.
  5. Beleg met plakken mozzarella, schijfjes tomaat en zalmplakken.
  6. Je pizza is nu klaar om de oven in te gaan!
De pizza voordat hij de oven ingaat

Nu hoef je alleen nog te wachten tot je pizza klaar is en dan kun je gaan genieten van je zalmpizza! 
Mijn excuses weer voor de slechte Instagramfoto's. Ik heb meestal mijn camera niet bij de hand als ik aan het koken ben. 

Tot de volgende keer!
© So Dishlicious



2 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf helemaal gek van pizza maar totaal niet van vis.
    Het leuke is inderdaad wel van pizza dat je er eigenlijk alles op kan doen en hem dus zo (on)gezond maken als je zelf wil!

    Liefs
    http://revive-style.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeeff, dit moet ik echt gaan proberen! Leuk en duidelijk geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen