Pagina's

woensdag 10 december 2014

Recept: gevulde tomaten


Dit is een klassieker hier in huis, want mijn moeder verraste me hier al mee toen ik nog een kleine Susie was. Eigenlijk is dit recept super basic, maar het is op een hele simpele manier uit te breiden. 


Voor 4 gevulde tomaten heb je nodig:
- 4 grote vleestomaten
- 1 pakje Boursin

Ja, dat is echt alles! 

Wat moet je doen:
- Snijd het kapje van de tomaten af en bewaar voor later
- Hol de tomaten uit met een scherp mes en een lepel
- Vul de tomaten met boursin en doe het kapje er weer op
- Zet ze klem in een ovenschaal
- Doe ze voor 15 tot 20 minuutjes in een voorverwarmde oven op 200 graden
- Serveer warm

Dit is echt super lekker als bijgerecht bij het feestmaal! En vega, dus ook handig voor vegetariërs. Je zou dit recept heel simpel kunnen uitbreiden door ingrediënten toe te voegen aan de Boursin.
Denk aan:
- gesnipperde ui
- kleine garnaaltjes
- salami
- ...

Ik moet eerlijk zeggen dat ze er op de foto niet perfect uitzien. Er is te zien dat we niet met een heel scherp mes het kapje eraf hebben gehaald. Als je dit wel doet dan zien je tomaten er meteen netter uit.

Tot de volgende keer!
© So Dishlicious

2 opmerkingen:

  1. Ik heb serieus nog nooit gevulde tomaten gegeten, maar het lijkt mij zo lekker! :)

    BeantwoordenVerwijderen